Dag 4

Na uitstekend te hebben geslapen op majestueuze bedden zijn we een plaats verder, Saint-Jean-de-Luz genaamd, gegaan. Een mooi stadje met onder andere een mooie markthal. Na enige tijd zijn we weer ingestapt en richting Pau gereden. Daar wilden we het kasteel bezoeken, maar dat bleek vanwege corona alleen op afspraak mogelijk. Dus eerst maar geluncht en daarna door over de Col d’Aubisque naar Argelès- Gazost, een plaats een kleine 15 kilometer onder Lourdes, waar ons volgende hotel staat. Daar hebben we ’s middags heerlijk met een boek en een kop koffie, dan wel glas bier op het terras op het centrale plein gezeten. En als laatste zijn we tegen half zeven richting Lourdes gereden om de lichtprocessie te bekijken. Heel even dreigde regen roet in het eten te gooien, maar dat waren een paar druppen. Dus konden we gewoon droog de processie bezichtigen. Bij Lourdes moet ik altijd aan deze fantastische anekdote van Daniël Lohues denken: “Herinnerde me iets wat opa zogenaamd meegemaakt had in Lourdes. Hij had daar voor de kerk gestaan en er was een man uit de kerk gekomen die had geroepen: „Ik kan weer lopen, ik kan weer lopen!” Men had gevraagd of de man door het Lourdeswater wonderbaarlijk was genezen. De kerel had gezegd: „Nee, ze hebt mij de fietse afsteuln!””. Je kunt de hele column hier lezen: https://www.lohues.nl/columns/lourdes/

Saint-Jean-de-Luz
Pau
Col d’Aubisque
Lourdes
Lourdes

Dit bericht is geplaatst in Geen categorie. Bookmark de permalink.

Eén reactie op Dag 4

  1. Machteld Wouda-Kroon schreef:

    🤩

Reacties zijn gesloten.