Dag 2

We hadden vandaag grote plannen in Liechtenstein. Maar dat liep even anders. De dag begon goed met een Royaal ontbijt. Daarna koffers in de auto, en op pad. Na zo’n anderhalf uur waren we in Liechtenstein, in Schaan om precies te zijn. Daar is op dinsdag een markt, dat is iets wat ons altijd wel trekt. Maar hoe we ook zochten, niets te vinden. Maar eens rondgevraagd, en de eerste de beste dame kon ons vertellen dat op een Feiertag niet veel gebeurd in Liechtenstein, en vandaag was Maria Geburt, helaas. Er bleek dus niet veel open vandaag. We hebben toen toch nog maar een tweetal mooie burchten bekeken, waarvan de een nog wordt bewoond door de regent van Liechtenstein, Alois. Hij neemt de titel van vorst pas over als z’n vader is overleden, maar hij regeert dus al wel. De burcht is daarom ook niet van binnen te bezichtigen.Daarna zijn we maar eerder dan gepland richting Davos gegaan, We waren eerder bij het hotel dan we officieel in konden checken, maar onze kamer was toch al vrij en schoongemaakt, dus vooruit. We kregen bij de kamer ook elk een kaart om in het lokale openbaar vervoor te gebruiken. En dus zijn we onze eigen Rail Away gaan doen, door met de trein van Davos naar Filibur te gaan. Daar stapten we op de trein naar Chur, maar die was nog geen twee meter onderweg toen de conductrice ons vertelde dat ons kaartje niet op die trein geldig was. Maar snel kaartjes tot het eerste station Tiefelcastel bij haar gekocht, en de eerst volgende trein terug genomen. Op zich best een goede zet, want daardoor kwamen we nog over een Unesco World Heritage, een spoorbrug genaamd Landwasser viaduct. En terug in Filasur stond de trein naar Davos al weer klaar, maar dit keer met een opengewerkte wagon, waar ook nog plaats voor ons was, tussen de overige wagons. Een schitterende ervaring. Daarna weer naar het hotel, om lekker te eten, een Hard Rock menu uiteraard, en nu rustig dit verslag typen, en dan nog even naar de bar voor een drankje. Weinig Covid zaken vandaag, alleen in de trein was een mondkapje verplicht, evenals in winkels, maar daar zijn we vandaag niet geweest. Morgen is het plan om via Ghisallo, waar een wielermuseum staat, en Milaan, waar we het Laatste Avondmaal willen bekijken al richting San Marino. Aangezien we het Laatste Avondmaal moesten reserveren gaan we bekijken of het zin heeft om naar Ghisallo te gaan.

Video van de Dag:

Dit bericht is geplaatst in De Reis. Bookmark de permalink.

3 reacties op Dag 2

1. Paul Kessels schreef:

Mooie en bijzondere plaatjes.

Al geland in San Marino? Ook heel mooi.

Toevallig ook nog Cinque Terra (in de buurt van Genua) onderweg bezocht?

Fijne vakantie verder.

2. Bene schreef:

We zijn net, zegge en schrijve 15 minuten in San Marino nu. En inderdaad, lijkt een mooi staatje. Cinque Terre gaan we hierna doen.

3. Machteld Wouda schreef:

Bijzonder in zo’n cabriotrein 😎🚋!