Dag 10

Vandaag stond, zoals gisteren gemeld, in het teken van de 17e Touretappe. Maar eerst gaan we Albertville bezoeken. Deze plaats was in 1992 gastheer voor de Winterspelen. En dan willen wij er graag eens rondkijken. Er is een Olympisch museum, en de eerste gedachte nadat je deze bezocht hebt is; schattig. In 20 minuten waren we rond. Daarna even snel ergens ontbijten, en een supermarkt opzoeken om inkopen te doen voor de tijd dat we moeten wachten op het peloton. Nu we zo snel weer terug waren wou Bene een stukje over het parcours rijden of er wellicht nog andere mooie plekjes waren om de etappe te kijken. Dat bleek het geval zo’n anderhalf kilometer van het hotel. Daar was een soort van S-bocht die uitmondde in een erg smal bruggetje, en een mooie plek om de auto neer te zetten. Hier hebben we gewacht op de reklamekaravaan, en daarna op de koplopers, de groep gele trui, het peloton etc. Tegen kwart over vier passeerde de bezemwagen en zijn we op pad gegaan richting het noorden. En zitten we zo’n 300 kilometer hoger in Saint-Germain les Arlay in een hotelletje.

Video van de Dag:

Dit bericht is geplaatst in De Reis. Bookmark de permalink.

EÊn reactie op Dag 10

1. Machteld Wouda schreef:

Jullie hadden dus een plekje op de eerste rang, geweldig! 🚴đŸŊ‍♀ī¸đŸšĩđŸŧ‍♂ī¸đŸšĩđŸŧ‍♀ī¸đŸšĩđŸŊ‍♀ī¸đŸš´đŸŧ‍♂ī¸