Dag 2 – Sedlec, Wenen

Een rustig begin van dag twee. Rond half tien in de ochtend hebben we Praag verlaten en zijn we na een tip, richting Sedlec gereden. Een trip van ongeveer 80 kilometer oostwaarts. Ons doel was een kapel, genaamd het Ossuarium van Sedlec. Let op: de uitleg kan als schokkend worden ervaren! De inrichting van de kerk bestaat uit menselijke beenderen. Zeer indrukwekkend. Helaas mochten we geen foto’s binnen maken,maar mocht je wat meer informatie over het ontstaan willen, kijk dan op https://nl.wikipedia.org/wiki/Ossuarium_van_Sedlec. Na deze ervaring waren we nog op zoek naar een plek voor ontbijt. Een klein stukje verder zagen we een LEGO museum met eet-en-drinkgelegenheid. Gezellig naast een skelet, van LEGO gemaakt, een heerlijk blueberry gebakje en een koffie verorberd. Dat moet een keer kunnen als ontbijt!En door richting Wenen, onze verblijfplaats tot woensdagmiddag. Dit keer hebben we de snelwegen vermeden zijn rustig via een scala aan dorpjes naar de grens met Oostenrijk gereden. Daar wel weer de snelweg gepakt en zo rond 15.30 uur reden we de parkeergarage van ons hotel binnen. Spullen gedropt in de hotelkamer en, jullie kennen ons, maar weer op pad om de stad te verkennen.De makkelijkste manier is met de tram, die vlakbij ons hotel stopt. In het hotel een Vienna pass gekocht, hiermee kan je ook gratis met het openbaar vervoer. Eenmaal bij de tram zagen wij dat alle passagiers een mondkapje dragen,helaas, die hebben wij nog in het hotel liggen. Dus terug. Bij de balie toch nog maar even gevraagd en wat blijkt, je mag alleen met FFP2 maskers in het openbaar vervoer. Die hebben we niet bij ons, dus op zoek naar een drogist. Deze gevonden en we hebben nu ook deze maskers in ons bezit. En inmiddels al een fikse extra wandeling er op zitten. Uiteindelijk met maskers het oude centrum van Wenen bereikt. Na een klein rondje wandelen toch eerst maar wat eten want na het blueberry gebakje hadden we niets meer gegeten. De keus was snel gemaakt, allebei een Wiener Schnitzel en een apfelstrudel na. Daarna weer terug naar het hotel. Voor morgen hebben we kaarten voor Schloss Schonbrunn en gaan we de stad verder verkennen.

De video van de dag:

Dit bericht is geplaatst in De Reis. Bookmark de permalink.