Dag 16

​We konden uitslapen vandaag, want we hebben de hele dag om bij de Niagara Falls door te brengen. Dat loopt zelfs een beetje uit de hand waardoor we het ontbijt in het hotel missen. Dus pakken we alle spullen en vertrekken we per voet naar de Rainbow Bridge. Langs deze brug loopt een voetpad, en halverwege passeren we een bordje waarop de grens tussen Amerika en Canada staat aangegeven. Aan het eind moeten we door de douane, krijgen een stempel in onze paspoorten en dan zijn we in Canada.
Als we daar alsnog hebben ontbeten en tot de conclusie komen dat de koffie hier net zo erg is, lopen we door het park helemaal naar de Horseshoe, gelegen aan het einde. Aan Canadese zijde is het zicht op de watervallen beter dan aan Amerikaanse en er worden dan ook talloze foto’s en video’s gemaakt. Onderweg nemen we een drankje bij één van de restaurants langs de route. Op verschillende lokaties zijn er plekken waar je wat kunt eten en drinken, naar het toilet kunt en waar de onvermijdelijke giftshops zijn. We nemen plaats op het terras en houden zo een mooi zicht op de watervallen.

Bij het einde aangekomen staat de wind zo dat de waternevel als regen op ons neervalt.  En eigenlijk is dat wel verfrissend, want de zon staat al de hele dag hoog aan de hemel. De hele ervaring was de wandeling zeker waard. Het uitzicht is, van waar we ook kijken, adembenemend. Verder werken ze aan beide zijden van de watervallen goed samen. De Canadese Hornblower en de Amerikaanse Maid of the Mist varen om en om en je kunt het verschil zien door de kleuren poncho’s. Rood voor Canada, blauw voor Amerika.

Als we ‘s avonds teruggaan om nog een keer te kijken zijn de watervallen dan ook in deze twee kleuren verlicht. We werpen nog een blik, maken de laatste foto’s en keren terug naar onze hotelkamer.

Met de Niagara Falls hebben we meteen meer nummer vijf gehad, Ontario Lake. Daarmee is onze reis langs de Great Lakes afgerond, maar ook de komende dagen, op weg naar Pittsburgh zullen we vast nog interessante dingen gaan zien.

De Falls zoals te zien vanaf de Rainbow bridge

American en Bridal Veil Falls vanaf Canadese zijde

Horseshoe Falls vanaf de Canadese zijde

American Falls en Canadese kant vanaf Amerikaanse zijde

De song of the day is:

Dit bericht is geplaatst in De Reis. Bookmark de permalink.

Eén reactie op Dag 16

1. Machteld schreef:

Kippenvel bij deze beelden van de Niagara falls!!