Dag 3 – Dubai Mall

Vanochtend uitgeslapen tot een uurtje of negen. Toen toch een wat haastig ontbijt, want om 10.30 uur moesten we paraat staan voor de deur van het hotel. Een shuttle bus bracht ons naar de Dubai Mall. Het op één na grootste winkelcentrum ter wereld met een oppervlakte van meer dan 1 miljoen vierkante meter. Na een eerste blik en ons verwonderd te hebben aan het aanbod aan winkels, voornamelijk in het duurdere segment, zijn we richting de Burj Khalifa gelopen. We kunnen binnendoor. En gelukkig maar, want de temperatuur buiten is inmiddels alweer opgelopen tot 42°. De Burj  Khalifa is het hoogste gebouw ter wereld met een hoogte van 828 meter. We kunnen met de lift naar de 124e verdieping op een hoogte van 452 meter. Het uitzicht is adembenemend en er worden dan ook flink wat foto’s gemaakt. Te voet hebben we de mogelijkheid om ook nog naar 125e verdieping te gaan, wat we dan uiteraard ook doen. Daarmee staan we op 456 meter boven zeeniveau. We dalen weer af en besluiten te lunchen bij Zou Zou een Libanees Turks restaurant. We hebben er heerlijk gegeten. Na de lunch maar weer aan de wandel richting de ijsbaan. Jawel, er is een heuse ijsbaan in dit winkelcentrum in de woestijn. Bijzonder om te zien. Ook bevindt zich hier een aquarium en een underwater Zoo. We besluiten een kijkje te nemen. Bij binnenkomst loop je door een tunnel waardoor de vissen en haaien om je heen zwemmen. Met een bootje met een glazen vloer varen we een rondje door het aquarium en daarna lopen we door de Zoo. We zien krokodillen, pinguïns, otters, leguanen en schildpadden. Na dit alles aanschouwd te hebben nemen we nog een koffietje met wat lekkers en besluiten we weer richting hotel te gaan. Het is inmiddels 17.00 uur. De Uber is snel besteld en brengt ons vlot naar het hotel. We relaxen nog een beetje met tv, een boek of puzzelboekje. We maken ons gereed voor de reis naar de Maldiven morgen. Dubai is zo bijzonder als we ons voorgesteld hadden. Super schoon en netjes. De mensen zijn erg vriendelijk. Alleen qua temperatuur zijn we hier echt in de verkeerde periode. Maar daar zijn we van te voren op gewezen.

Video van de Dag:

Dit bericht is geplaatst in De Reis. Bookmark de permalink.