Dag 9 – Veli Resort

De dag begint na het wederom voortreffelijke ontbijt, waar Bene nog een specialiteit van de kok krijgt, speciaal bereide tonijn met chapita, dit zijn kleine pannekoekjes die je afscheurt en  waarmee je dan de tonijn eet, met een enorme verrassing als we weer in de villa komen. Ons bed is belegd met rozenblaadjes en reepjes bananenblad waarmee “Happy Anniversary” is geschreven. Of de specialiteit van de kok was om hier tijd voor te winnen zal altijd een vraag blijven. We hadden onze mond wel voorbij gesproken in dat gesprek met de chef housekeeping, maar dat hij het zou onthouden en opdracht tot zoiets zou geven hadden we echt niet verwacht. De rest van de dag was eigenlijk een kopie van de meeste andere dagen hier, op het terras zitten, cocktail of smoothie drinken, boek lezen en beetje zwemmen. Zometeen ons laatste diner hier, en wat blijkt, ook hier hebben ze hun best gedaan, en dan staat morgen om 05:45 Fathi voor onze deur om de koffers op te halen en vertrekt de boot naar Malé om 06:15. De vlucht vertrekt om 09:15. ’s Avonds landen we dan op Schiphol na een tussenstop van tweeënhalf uur op Dubai.

Geplaatst in De Reis | 1 reactie

Dag 8 – Gulhifushi Island

Vanochtend onze snorkelspullen ingepakt en met het ontbijt achter de kiezen, hebben we ons naar Gulhifushi eiland laten brengen. Het vervoer tussen de eilanden gaat uiteraard per boot. Tussen 7.00 en 23.00 uur varen deze naar aanbod van reizigers heen en weer. Je hoeft nooit lang te wachten voor je overtocht, prima geregeld! Op de wateren rondom Gulhifushi eiland is al snorkelend nog meer moois te zien dan bij onze villa. Ook hebben we daar, als het al bestaat, de Big Four van de Malediven gezien. De pijlstaart rog, de nurse haai, een schildpad en een grote groep dolfijnen. Echt prachtig. De rest van de middag hebben we op het eiland op een strandbedje in de schaduw gelegen. ’s Avonds wederom gedineerd bij Aqua, het Italiaanse restaurant. Morgen de laatste dag alweer.

Geplaatst in De Reis | 1 reactie

Dag 7 – Veli Resort

Voor we in herhalingen vervallen vandaag even een helikopterview. Hoe bevalt dat nu, rustig op één plek, en je laten verwennen, want dat is echt wat ons overkomt, verwennen. Over een paar dagen op dezelfde locatie, zoals eerder gezegd, daar kunnen we prima aan wennen. Over het verwennen, zoals gezegd in een eerdere post we hebben hier een personal host, Fahti genaamd, en we hoeven maar te kicken of Fathi regelt het. Elke dag bezoekt hij ons met de vraag wat onze diner plannen zijn, en regelt het. Ook duikt hij op de meest onverwachte momenten achter ons op in zijn golfkarretje en vraagt of hij kan helpen. Kortom niets dan lof voor Fahti. We grappen onderling al over het op moment dat wij de deur van de villa achter ons dichttrekken, en de berichtjes die dan onmiddellijk over de eilanden gaan, ze zijn onderweg, de villa kan worden schoongemaakt, want ook dat is tot in de puntjes verzorgd. Gisteren op die beach party kwam de chef housekeeping vragen of we nog aandachtspunten voor hem hadden, maar we moesten zeggen dat alles perfect is geregeld. Tussen neus en lippen door vertelde hij dat ooit de koning van Saoedi Arabië de drie eilanden in z’n geheel had afgehuurd, en zeer tevreden was over het team. En daar staat de koning niet alleen in. Tot slot nog een paar foto’s van een aantal dieren die hier rondzwemmen, en die je tijdens het snorkelen dus ook tegen kunt komen, maar nogmaals, we hebben geen onderwatercamera.

Geplaatst in De Reis | 1 reactie

Dag 6 Veli Resort

Na het ontbijt met de boot naar Dhigu eiland gevaren om daar snorkel uitrusting te gaan halen. Na wat passen en uitleg kunnen we deze spullen de resterende dagen gebruiken. Met de boot terug richting ons huisje en daar te water gegaan. Vlakbij ligt koraal en daar zwemmen de meest mooie visjes in en rondom. (Disclaimer: De foto’s van de vissen en het koraal zijn gejat van een reclamefilmpje van het Resort omdat we geen onderwater camera hebben) Bijzonder om te zien en te doen. We willen één van de komende dagen nog naar Ghuli eiland, wat een echt snorkeleiland is, om daar nog meer moois te kunnen zien.  Daarna weer heerlijk zitten relaxen en lezen onder het genot van een (alcohol vrije) cocktail. De vrijdagavond staat hier op het eiland in het teken van een bijeenkomst voor gasten en personeel, onder het genot van een hapje en een drankje. Elke gast krijgt een sarong, die je geacht wordt te dragen deze avond en je mag houden als aandenken. Aansluitend is er een buffet met lokale lekkernijen en een bandje die traditionele muziek ten gehore brengt. Hoewel we eigenlijk niet zo veel doen hier, vliegen de dagen voor ons gevoel toch voorbij.

Geplaatst in De Reis | 1 reactie

Dag 5 – Veli Resort

Zoals van te voren al gedacht, weinig te vertellen vandaag. De foto’s zeggen meer dan duizend woorden. We zijn opgestaan, a la carte ontbeten en daarna het eiland een beetje verkend. En oh ja, gezwommen in de zee bij de bungalow. Rond 13:00 uur uit het niets een moesson regen die ongeveer 10 minuten duurde, en de zon brak weer door. ’s Avonds zijn we naar het zuster eiland Dhigu gegaan, waar we Italiaans hebben gegeten. Heerlijke canneloni en ravioli.

Geplaatst in De Reis | 1 reactie

Dag 4 – Reis naar de Malediven

Vandaag staat in het teken van onze vlucht naar de Malediven.  We zorgen dat we de shuttlebus van zeven uur bij het hotel hebben want de vlucht vertrekt om 9:45. Dat lukt allemaal prima, en na een kleine vertraging vliegen we. De vlucht is wederom verder prima verzorgd. Op Malé airport worden we opgewacht door medewerkers van het resort, en vanaf dat moment worden we in de watten gelegd. We worden in een half uur met een speedboot naar het atol gebracht, waar een bandje ons met lokale klanken en een kokosnoot met een cocktail ons op staat te wachten. Ook onze persoonlijke host Fahti staat er en geeft uitleg terwijl hij ons met een golfkar naar ons appartement brengt. Dat is exact zoals je je het van te voren voorstelt. We eten in een van de acht beschikbare restaurants heerlijke lokale gerechten en liggen nu uitgeteld op bed. Morgen rustig alles verkennen.

Geplaatst in De Reis | Een reactie plaatsen

Dag 3 – Dubai Mall

Vanochtend uitgeslapen tot een uurtje of negen. Toen toch een wat haastig ontbijt, want om 10.30 uur moesten we paraat staan voor de deur van het hotel. Een shuttle bus bracht ons naar de Dubai Mall. Het op één na grootste winkelcentrum ter wereld met een oppervlakte van meer dan 1 miljoen vierkante meter. Na een eerste blik en ons verwonderd te hebben aan het aanbod aan winkels, voornamelijk in het duurdere segment, zijn we richting de Burj Khalifa gelopen. We kunnen binnendoor. En gelukkig maar, want de temperatuur buiten is inmiddels alweer opgelopen tot 42°. De Burj  Khalifa is het hoogste gebouw ter wereld met een hoogte van 828 meter. We kunnen met de lift naar de 124e verdieping op een hoogte van 452 meter. Het uitzicht is adembenemend en er worden dan ook flink wat foto’s gemaakt. Te voet hebben we de mogelijkheid om ook nog naar 125e verdieping te gaan, wat we dan uiteraard ook doen. Daarmee staan we op 456 meter boven zeeniveau. We dalen weer af en besluiten te lunchen bij Zou Zou een Libanees Turks restaurant. We hebben er heerlijk gegeten. Na de lunch maar weer aan de wandel richting de ijsbaan. Jawel, er is een heuse ijsbaan in dit winkelcentrum in de woestijn. Bijzonder om te zien. Ook bevindt zich hier een aquarium en een underwater Zoo. We besluiten een kijkje te nemen. Bij binnenkomst loop je door een tunnel waardoor de vissen en haaien om je heen zwemmen. Met een bootje met een glazen vloer varen we een rondje door het aquarium en daarna lopen we door de Zoo. We zien krokodillen, pinguïns, otters, leguanen en schildpadden. Na dit alles aanschouwd te hebben nemen we nog een koffietje met wat lekkers en besluiten we weer richting hotel te gaan. Het is inmiddels 17.00 uur. De Uber is snel besteld en brengt ons vlot naar het hotel. We relaxen nog een beetje met tv, een boek of puzzelboekje. We maken ons gereed voor de reis naar de Maldiven morgen. Dubai is zo bijzonder als we ons voorgesteld hadden. Super schoon en netjes. De mensen zijn erg vriendelijk. Alleen qua temperatuur zijn we hier echt in de verkeerde periode. Maar daar zijn we van te voren op gewezen.

Geplaatst in De Reis | Een reactie plaatsen

Dag 2 – Dubai

We ontbijten en worden om 10 uur bij het hotel opgehaald door Basheer. We hebben Basheer vanuit Nederland geboekt zodat hij ons in zijn auto met airconditioning langs de toeristische plaatsen kan rijden. Want het is erg heet in Dubai, op het heetst van de dag kan het 43 graden worden, wat als 52 voelt. Hij brengt ons eerst naar de oude stad waar we door de Souks wandelen. Vooral de kruiden- en de goudsouk zijn spectaculair. Vervolgens brengt hij ons naar de andere kant van de kreek waarvandaan we een prachtig zicht over de oude stad hebben. Vervolgens rijden we naar Jumeirah Beach, Jumeirah is Arabisch voor prachtig en dat is het. Het ligt vlak naast de Burj Al Arab, het enige zelfbenoemde zevensterren hotel ter wereld. Nadat de voetjes in de zee zijn geweest en de foto’s gemaakt zijn rijden we terug naar de Jumeirah Moskee. Deze kan ook een niet-moslim, man en vrouw, twee keer per dag bezoeken en je krijgt dan ook allerlei zaken uitgelegd. Maar voordat we naar binnen gaan delen we met Basheer vlakbij een lamsschouder schotel, Heerlijk. En uiteindelijk via de Jumeirah Palm, door mensenhanden aangelegde eilanden in de vorm van een palmboom, en de Dubai harbour laten we ons naar het Hard Rock Café brengen waar we afscheid van Basheer nemen en na een lekkere maaltijd met een Uber naar het hotel gaan.

Geplaatst in De Reis | 1 reactie

Dag 1

Dag 1 is een complete reisdag. Onze vlucht naar Dubai zou om twintig voor twaalf ’s morgens vertrekken, maar omdat onze buurvrouw in het vliegtuig zich niet goed voelde moest eerst besloten worden, na enig onderzoek, of ze wel mee mocht. Dit kostte zoveel tijd dat we ons tijdslot verloren en een extra twintig minuten moesten wachten. Dit betekende al met al dat we uiteindelijk pas om tien voor één de vlucht aanvingen. Een verder wel rustige vlucht, maar altijd te lang. Een pluspunt was dat de formule 1 race op Monza gewoon te volgen was via het entertainmentsysteem van Emirates. Om tien voor negen ’s avonds landden we op Dubai Airport waar de plichtplegingen snel verliepen. Bij de paspoortcontrole kregen we elk een SIM kaart die 24 uur geldig is en 10 GB data bevat. Je kunt als je dat wilt deze uiteraard verlengen. Met de shuttle naar het hotel, inchecken en nog iets eten. En ondanks dat het al half elf was hier in Dubai hebben we heerlijk gegeten. Margreet een Biryani en Bene een Tikka Massala. Rond twaalf uur zijn we gaan slapen.

Vdeo van de dag:

We gaan relaxen!!

Deze keer een hele andere vakantie voor ons. Relaxen op de Malediven. Maar toch niet helemaal, aangezien we toch ook twee dagen in Dubai rond gaan kijken.